| 1.KURUMSAL YAPI |
| Hastane Web sitesinin güncel, kolay kullanılabilir ve yeterli bilgi içeriğiyle güncel tutulmasını sağlamak. |
| İdareye, hasta haklarına, Kalite Birimine personelle ilgili olumlu ve memnuniyet başvuruları sonrası personellere teşekkür yazısı yazılması |
| 2.KALİTE YÖNETİMİ |
| Kapatılamayan döf sayısını %10 seviyesinin üstüne çıkarmamak. |
| Acil hasta memnuniyet oranı %85’ın üstünde olmasının sağlanması |
| Çalışan memnuniyet oranının %70’in üstünde olmasının sağlanması |
| Yatan hasta memnuniyet oranın %85 ‘in üstünde olmasının sağlanması |
| Ayaktan hasta memnuniyet oranının %90’ın üstünde olmasının sağlanması |
| 3.DOKÜMAN YÖNETİMİ |
| Dökümanların hepsini yıl sonuna kadar kontrol etmek |
| Tüm dökümanlara mediportaldan ulaşılabilir olmasını sağlamak. |
| 4.RİSK YÖNETİMİ |
| Risk analiz planlarını güncel tutmak. |
| 5.İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ |
| Yapılan bildirimlerin analizini yaparak sonuçlandırmak. |
| 6.KURUMSAL VERİMLİLİK |
| Verimlilik ile ilgili belirlenen her konu için SWOT Analizi yapılması |
| 7.ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ |
| Renkli kod tatbikatlarını yapmak |
| Yota Çalışmalarına devam etmek |
| 8.KİMYASAL, BİYOLOJİK, RADYOLOJİK VE NÜKLEER (KBRN) TEHLİKELERİN YÖNETİMİ |
| KBRN tatbikatı yapmak |
| 9.EĞİTİM YÖNETİMİ |
| Personelin planlanan eğitimlere katılma oranını %70’nın altına düşmemek |
| Planlanan eğitimleri %100 uygulamak. |
| Uyum eğitimi verilme oranını %100 de tutmak |
| 10.SOSYAL SORUMLULUK |
| Organ bağışının teşviki için Organ Bağışı Haftasında kurum içinde stant açmak ve hasta hasta yakınlarına eğitim vermek. |
| 11.HASTA DENEYİMİ |
| Hasta transferi sırasında mahremiyet ile ilgili olumsuz durum yaşanmaması. |
| Hastaya yapılacak tüm müdahaleler öncesi hasta rızasının alınması. |
| 12.HİZMETE ERİŞİM |
| Kurumda karşılama, danışma ve yönlendirme hizmetinin hasta şikayeti olmadan verilmesi. |
| Yaşlı ve engelli kişilerin öncelikli kayıt yaptırmaları sağlanmalıdır. |
| 13.YAŞAM SONU HİZMETLER |
| Morg biriminde yapılmakta olan işlemlerin eksiksiz kayıt edilmesi |
| Morg dolaplarından bir tanesinin sürekli çalışır vaziyette tutulmasını sağlamak |
| 14.SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI |
| Çalışanların sağlık taramalarını %100 yapmak. |
| Kesici-delici alet yaralanma oranını aylık %5’in altında tutmak. |
| Kan ve vücut sıvılarına maruz kalma oranını %3’ün altında tutmak |
| Çalışanlara yönelik hasta-hasta yakını tarafından gerçekleştirilen şiddet oranını %5’in altında tutmak |
| Bölüm değiştiren personel oranını %10’un altında tutmak |
| Yoğun bakımda sertifikalı hemşire sayısını artırmak |
| 15.HASTA BAKIMI |
| Klinikte ve acil serviste yatarak hizmet alan tüm hastalarda kimlik tanımlayıcısı kullanımını sağlamak. |
| Tesis kaynaklı düşmeleri % 1’in üstüne çıkmamak |
| Hasta ile ilgili tüm işlemlerin HBYS üzerinden yapılması |
| 16.İLAÇ YÖNETİMİ |
| İlaç hatalarının bildirimi yapmak |
| İade edilen ilaçlarda yanlış ilaç istem oranını %50nin altında tutmak. |
| 17.ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ |
| Kesici-Delici Alet Yaralanmalarında ve Kan ve Vücut Sıvısı ile bulaş da personelin takibini ve bildiriminin düzenli yapılmasının sağlanması |
| El hijyeni gözlemlerinde el hijyeni uyum oranını %80 üzerinde tutmak |
| 18.TEMIZLIK, DEZENFEKSIYON VE STERILIZASYON HIZMETLER |
| Sistem üzerinden cerrahi alet kaydının ve steril döngüsünün hasta üzerinde görülebilmesi için barkod okuyucu ve bilgisayarın teminin sağlanması |
| 19.TRANSFÜZYON HİZMETLERİ |
| Transfüzyon güvenliğini sağlamak. |
| Transfüzyon kan istem formunun %100 oranında eksiksiz doldurulmasının sürekliliğini sağlamak |
| 20.RADYASYON GÜVENLİĞİ |
| Her yıl röntgen çalışanlarının sağlık taramalarının yapılmasını sağlamak. |
| Gözetimli alan radyasyon ölçümü için alana dozimetre konulması |
| 21.ACİL SERVİS |
| Acildeki cihaz ve ekipmanların sürekli eksiksiz ve çalışır durumda olmasını sağlamak. |
| Müşahade odasına alınan hastaların yanında en fazla 1 hasta yakını bulunması |
| Acil servisten yatış kararı verilen hastaların acile giriş saati ile servise kabul saati arasında ki sürelerin 6 saati geçmemesi. |
| 22.AMELİYATHANE |
| Patoloji numunelerinin takibini yapmak |
| Ameliyathane partikül ölçümlerinin yılda bir yapılması |
| 23.EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ |
| Evde Sağlık Hizmetlerine kayıtlı hastaların ziyaret oranının %2,5 üzerinde tutmak |
| 24.YOĞUN BAKIM |
| Yoğun bakım yeniden yatış oranı hedef değerini %3 ün altında tutmak. |
| 25.DOĞUM HİZMETLERİ |
| Kadın doğum uzmanı gelmesini sağlamak. |
| Doğumhane forseps temin etmek. |
| 26.BİYOKİMYA, MİKROBİYOLOJİ, LABORATUVARI |
| Laboratuvar hata bildirimlerinin yapılmasını sağlamak. |
| Kaybolan numune oranının %0 olmasının sağlanması |
| Tekrar edilen test oranı %2 ‘nin altında tutmak. |
| 27.TESİS YÖNETİMİ |
| 3 ayda bir bina turu yapmak |
| Su deposunun yılda bir boşaltılıp dezenfeksiyonunu sağlamak |
| Binada sıva çatlağı olan duvarların tamir edilip boyanması |
| 28.OTELCİLİK HİZMETLERİ |
| Tüm kişisel kullanım alanlarında hemşire çağrı zilinin aktif çalışmasının sağlanması |
| 29.BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ |
| Hbys arızalarına 30 dakikada müdahale etmek |
| Sunucunun yetkili firma tarafından bakımının yapılmasının sağlanması |
| 6 ayda bir veri kurtarma testinin yapılması |
| Sunucu odasına kamera takmak |
| 30.MALZEME VE CİHAZ YÖNETİMİ |
| Kullanım alanlarında kalibrasyonsuz cihaz kullanmamak |
| 31.TIBBİ KAYIT VE ARŞİV HİZMETLERİ |
| Arşivi yılda bir dezenfekte etmek |
| 32.ATIK YÖNETİMİ |
| Atık yönetimine uygun ber tarafın sağlanması |
| HBYS firması üzerinde atık modülünün aktif kullanılmasının sağlanması |
| 33.DIŞ KAYNAK KULLANIMI |
| Hizmetlerin sürekliliğini devam ettirmek ve yılda bir yerinde kontrol etmek. |
| 34.GÖSTERGELERİN İZLENMESİ |
| Göstergelerin 3 aylık analizlerinin gösterge sorumluları tarafından kalite birimine teslim edilmesi. |