1.KURUMSAL YAPI |
Hastane Web sitesinin güncel, kolay kullanılabilir ve yeterli bilgi içeriğiyle güncel tutulmasını sağlamak. |
İdareye, hasta haklarına, Kalite Birimine personelle ilgili olumlu ve memnuniyet başvuruları sonrası personellere teşekkür yazısı yazılması |
2.KALİTE YÖNETİMİ |
Kapatılamayan döf sayısını %10 seviyesinin üstüne çıkarmamak. |
Acil hasta memnuniyet oranı %85’ın üstünde olmasının sağlanması |
Çalışan memnuniyet oranının %70’in üstünde olmasının sağlanması |
Yatan hasta memnuniyet oranın %85 ‘in üstünde olmasının sağlanması |
Ayaktan hasta memnuniyet oranının %90’ın üstünde olmasının sağlanması |
3.DOKÜMAN YÖNETİMİ |
Dökümanların hepsini yıl sonuna kadar kontrol etmek |
Tüm dökümanlara mediportaldan ulaşılabilir olmasını sağlamak. |
4.RİSK YÖNETİMİ |
Risk analiz planlarını güncel tutmak. |
5.İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ |
Yapılan bildirimlerin analizini yaparak sonuçlandırmak. |
6.KURUMSAL VERİMLİLİK |
Verimlilik ile ilgili belirlenen her konu için SWOT Analizi yapılması |
7.ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ |
Renkli kod tatbikatlarını yapmak |
Yota Çalışmalarına devam etmek |
8.KİMYASAL, BİYOLOJİK, RADYOLOJİK VE NÜKLEER (KBRN) TEHLİKELERİN YÖNETİMİ |
KBRN tatbikatı yapmak |
9.EĞİTİM YÖNETİMİ |
Personelin planlanan eğitimlere katılma oranını %70’nın altına düşmemek |
Planlanan eğitimleri %100 uygulamak. |
Uyum eğitimi verilme oranını %100 de tutmak |
10.SOSYAL SORUMLULUK |
Organ bağışının teşviki için Organ Bağışı Haftasında kurum içinde stant açmak ve hasta hasta yakınlarına eğitim vermek. |
11.HASTA DENEYİMİ |
Hasta transferi sırasında mahremiyet ile ilgili olumsuz durum yaşanmaması. |
Hastaya yapılacak tüm müdahaleler öncesi hasta rızasının alınması. |
12.HİZMETE ERİŞİM |
Kurumda karşılama, danışma ve yönlendirme hizmetinin hasta şikayeti olmadan verilmesi. |
Yaşlı ve engelli kişilerin öncelikli kayıt yaptırmaları sağlanmalıdır. |
13.YAŞAM SONU HİZMETLER |
Morg biriminde yapılmakta olan işlemlerin eksiksiz kayıt edilmesi |
Morg dolaplarından bir tanesinin sürekli çalışır vaziyette tutulmasını sağlamak |
14.SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI |
Çalışanların sağlık taramalarını %100 yapmak. |
Kesici-delici alet yaralanma oranını aylık %5’in altında tutmak. |
Kan ve vücut sıvılarına maruz kalma oranını %3’ün altında tutmak |
Çalışanlara yönelik hasta-hasta yakını tarafından gerçekleştirilen şiddet oranını %5’in altında tutmak |
Bölüm değiştiren personel oranını %10’un altında tutmak |
Yoğun bakımda sertifikalı hemşire sayısını artırmak |
15.HASTA BAKIMI |
Klinikte ve acil serviste yatarak hizmet alan tüm hastalarda kimlik tanımlayıcısı kullanımını sağlamak. |
Tesis kaynaklı düşmeleri % 1’in üstüne çıkmamak |
Hasta ile ilgili tüm işlemlerin HBYS üzerinden yapılması |
16.İLAÇ YÖNETİMİ |
İlaç hatalarının bildirimi yapmak |
İade edilen ilaçlarda yanlış ilaç istem oranını %50nin altında tutmak. |
17.ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ |
Kesici-Delici Alet Yaralanmalarında ve Kan ve Vücut Sıvısı ile bulaş da personelin takibini ve bildiriminin düzenli yapılmasının sağlanması |
El hijyeni gözlemlerinde el hijyeni uyum oranını %80 üzerinde tutmak |
18.TEMIZLIK, DEZENFEKSIYON VE STERILIZASYON HIZMETLER |
Sistem üzerinden cerrahi alet kaydının ve steril döngüsünün hasta üzerinde görülebilmesi için barkod okuyucu ve bilgisayarın teminin sağlanması |
19.TRANSFÜZYON HİZMETLERİ |
Transfüzyon güvenliğini sağlamak. |
Transfüzyon kan istem formunun %100 oranında eksiksiz doldurulmasının sürekliliğini sağlamak |
20.RADYASYON GÜVENLİĞİ |
Her yıl röntgen çalışanlarının sağlık taramalarının yapılmasını sağlamak. |
Gözetimli alan radyasyon ölçümü için alana dozimetre konulması |
21.ACİL SERVİS |
Acildeki cihaz ve ekipmanların sürekli eksiksiz ve çalışır durumda olmasını sağlamak. |
Müşahade odasına alınan hastaların yanında en fazla 1 hasta yakını bulunması |
Acil servisten yatış kararı verilen hastaların acile giriş saati ile servise kabul saati arasında ki sürelerin 6 saati geçmemesi. |
22.AMELİYATHANE |
Patoloji numunelerinin takibini yapmak |
Ameliyathane partikül ölçümlerinin yılda bir yapılması |
23.EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ |
Evde Sağlık Hizmetlerine kayıtlı hastaların ziyaret oranının %2,5 üzerinde tutmak |
24.YOĞUN BAKIM |
Yoğun bakım yeniden yatış oranı hedef değerini %3 ün altında tutmak. |
25.DOĞUM HİZMETLERİ |
Kadın doğum uzmanı gelmesini sağlamak. |
Doğumhane forseps temin etmek. |
26.BİYOKİMYA, MİKROBİYOLOJİ, LABORATUVARI |
Laboratuvar hata bildirimlerinin yapılmasını sağlamak. |
Kaybolan numune oranının %0 olmasının sağlanması |
Tekrar edilen test oranı %2 ‘nin altında tutmak. |
27.TESİS YÖNETİMİ |
3 ayda bir bina turu yapmak |
Su deposunun yılda bir boşaltılıp dezenfeksiyonunu sağlamak |
Binada sıva çatlağı olan duvarların tamir edilip boyanması |
28.OTELCİLİK HİZMETLERİ |
Tüm kişisel kullanım alanlarında hemşire çağrı zilinin aktif çalışmasının sağlanması |
29.BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ |
Hbys arızalarına 30 dakikada müdahale etmek |
Sunucunun yetkili firma tarafından bakımının yapılmasının sağlanması |
6 ayda bir veri kurtarma testinin yapılması |
Sunucu odasına kamera takmak |
30.MALZEME VE CİHAZ YÖNETİMİ |
Kullanım alanlarında kalibrasyonsuz cihaz kullanmamak |
31.TIBBİ KAYIT VE ARŞİV HİZMETLERİ |
Arşivi yılda bir dezenfekte etmek |
32.ATIK YÖNETİMİ |
Atık yönetimine uygun ber tarafın sağlanması |
HBYS firması üzerinde atık modülünün aktif kullanılmasının sağlanması |
33.DIŞ KAYNAK KULLANIMI |
Hizmetlerin sürekliliğini devam ettirmek ve yılda bir yerinde kontrol etmek. |
34.GÖSTERGELERİN İZLENMESİ |
Göstergelerin 3 aylık analizlerinin gösterge sorumluları tarafından kalite birimine teslim edilmesi. |